Wednesday, August 21, 2013

Malam Takbir Yang Sepi ;(

07.Ogos.2013

Walaupun waktu ni tengah sibuk shopping dengan anak dan laki,bila dengar paluan takbir air mata ni otomatik lah pulak keluar.Ingat arwah mama kan,sudah lebih 20 tahun arwah meninggalkan kami. Waktu arwah mama meninggal,usiaku ketika itu 7 tahun,namun aku sudah mengerti erti ditinggalkan.Aku masih ingat,sebelum mama pergi,aku langsung ndak berenggang dengannya.Setia sampai hembusan nafas terakhir.Setiap kali hari ibu,aku ndak suka untuk meraihkannya,sebab ndak dapat tahan sedih dihati.Jeles kadang kalanya dengan sahabat2ku.Tapi Allah itu Maha Adil,bapa berkahwin dengan seorang wanita yang baik,yang menjaga n mendidik kami adik-beradik macam anak sendiri.Mak tiri aku pun ada anak dengan bekas laki dia,3 orang dan sekarang kam adik beradik tiri semua tinggal sebumbung macam saudara kandung.Itulah kebesaran Allah S.W.T.

Bila beraya buat pertama kalinya setelah bergelar isteri dan ibu,bertambah lagilah sayu dihati.Tapi si laki jugalah yang menjadi penghibur hati,selalu pesan kalau rindu kirimkan buah tangan dan hadiah dengan doa.Ya! kenapa aku selalu lupa.Si laki lah juga nota peringatanku hihi!!

Doa akan selalu ku titipkan buat mama disana yaa.Rindu mama ;( sob..sob..sob

                                                         Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment