Saturday, October 12, 2013

Aiman 4 Bulan

12.10.13

Sekejap jak rasanya beranak kan,sekarang anak aku dah masuk 4 bulan,adoii tak rasanya nak. Appoitment klinik 24/10/13 ni dekat KD Pengalat. Untuk 4 bulan aiman just timbang berat dan sukat panjang,harap-2 lah ada peningkatan lagi,Kalau BMI aiman susut aku tak mau lah jumpa Doktor-2 ni,leceh!

Perkembangan si kecil setakat ini Alhamdulillah,dah pandai hisap jari dah pandai terbalik,tiarap bukan main.ke kiri ke kanan,aku letak dikatil pun rasa fobia,banyak imagine lagi tu.Apa lagi kalau simpan aiman di katil ya Allah!! kejap-2 tengok dia,kerja apa pun stucked. Kebimbangan semakin menjadi-2 sejak aiman pandai itu ini,risau dia capai apa-2 objek kecik bagi masuk dalam mulut. Sedangkan biskut abbi dia bagi pegang cepat betul dia nak sumbat dalam mulut,Allah!! apa lagi kalau dia dah mula belajar mengensot,komfem aku high blood pressure terkejar-kejar dia :D

Paling best lagi,setiap pagi tu,mesti suara dia yang buat aku dan husben terjaga,celotehnya mai aii macam ada kawan dia ajak berbual,paling indah lagi ya Allah! mesti dia bagi senyuman yang paling indah buat aku,mengantuk dan penat terus hilang bila nampak senyuman manis dia. Dan sekarang ni dah jadi ketagih jadi tukang gambar,apa saja gaya yang dia buat mesti snap! snap! dan snap! tup tup full memori wakaka!! sejak ada aiman ni,dah jadi tabiat suka edit gambar hihi.Tak baik punya habit sebagai mak haha!! aku tak mau setiap kenangan yang terjadi setiap hari antara aku dan anak aku aiman terbuang/terabai.Tak mau terlepas pandang memori bersama anak.Aishh taktau lagi lah ni kalau dah bekerja,komfem nangis-2 angau ingat aiman,yala sekarang dah 4 bulan tak berenggang pun,tetiba konon dapat kerja,Allah!! plezz jauhkan sikap cengeng! takmau itu.

Okey lah sampai sini saja
dapat isi entri ni,ada sedikit gambar si kecil ni sekitar umur 4 bulan. :)

ah tu suka masukkan tangan dalam mulut :*
 
aiman nak jadi superman ni mumy
haha!! tilam pun sedap juga ni mumy <3
       
mumy tak bagi puting concot




bila dah snap bebanyak,jom edit!!

tadaa!! mumy loike it!


p/s sebagai mumy muda ni,sentiasa ingin melihat anak membesar baik dan sihat.Mumy owez love u babyy emuah! emuah!

No comments:

Post a Comment